01 czerwca 2020 20:14 | Aktualności
Temat kompleksowy: Animals – zwierzęta
Temat dnia: Review lesson – powtórzenie materiału
Cele:
1. Powitanie z piosenką „Hello, hello”
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Link do piosenki: https://supersimple.com/song/hello-hello/
Dzieci wykonują ćwiczenia słuchając piosenki: klaszczą w ręce, stają na palcach, dotykają palców u stóp, obracają się, tupią nogami.
2. Piosenka „ Walking in the jungle”
Let’s take a walk in the jungle.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Walking in the jungle. Walking in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a frog!
We’re not afraid!
Let’s stomp.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Stomping in the jungle. Stomping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a monkey!
We’re not afraid!
Let’s jump.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Jumping in the jungle. Jumping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a toucan!
We’re not afraid!
Let’s skip.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
Skipping in the jungle. Skipping in the jungle. We’re not afraid. We’re not afraid.
One step. Two steps. Three steps forward.
One step. Two steps. Three steps back.
Stop. Listen. What’s that?
It’s a tiger!
RUN!
Link do piosenki: https://supersimple.com/song/walking-in-the-jungle/
Dzieci słuchają piosenki i utrwalają nazwy zwierząt:
3. Karta pracy do piosenki „Walking in the jungle”
Dzieci kolorują zwierzęta i próbują podpisać obrazki. Podczas wykonywania karty pracy dzieci słuchają piosenki „Walking in the jungle” i podejmują próby śpiewania.
https://supersimple.com/free-printables/walking-in-the-jungle-worksheet-color-write/