01 czerwca 2020 20:13 | Aktualności
Temat kompleksowy: Animals – zwierzęta
Temat dnia: Review lesson – powtórzenie materiału
Cele:
1. Powitanie z piosenką „Hello, hello”
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”
Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Link do piosenki: https://supersimple.com/song/hello-hello/
Dzieci wykonują ćwiczenia słuchając piosenki: klaszczą w ręce, stają na palcach, dotykają palców u stóp, obracają się, tupią nogami.
2. Piosenka „ I have a pet”
Do you have a pet?
Yes, I have a dog.
I have a pet.
He is a dog.
And he says, “Woof, woof, woof, woof, woof. Woof woof.”
I have a cat.
I have a pet.
She is a cat.
And she says, “Meow, meow, meow, meow, meow. Meow meow.”
I have a mouse.
I have a pet.
He is a mouse.
And he says, “Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak. Squeak squeak.”
Woof woof.
Meow meow.
Squeak squeak.
I have a bird.
I have a pet.
He is a bird.
And he says, “Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet. Tweet tweet.”
I have a fish.
I have a pet.
She is a fish.
And she says, “Glub, glub, glub, glub, glub. Glub glub.”
I have a lion.
A lion?!
I have a pet.
He is a lion.
And he says, “Roar, roar, roar, roar, roar. Roar roar.”
Tweet tweet.
Glub glub.
ROAR!
Link do piosenki: https://supersimple.com/song/i-have-a-pet/
Dzieci słuchają piosenki i utrwalają nazwy zwierząt:
3. Karta pracy do piosenki „I have a pet”
Dzieci łączą zwierzęta z odgłosami, następnie kolorują obrazki. Podczas wykonywania karty pracy dzieci słuchają piosenki „I have a pet” i podejmują próby śpiewania.
https://supersimple.com/free-printables/i-have-a-pet-worksheet-connect/