Aktualności

31 maja 2020 20:19 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Dzieci z różnych stron świata" - propozycje na dzień 01.06.2020r.

Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni  

Temat dnia: Dzieci z różnych stron świata  

Cele:

- poznawanie dzieci różnych ras oraz warunków, w jakich żyją,

- utrwalanie wiadomości na temat praw dziecka,

- wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur,

- wzbogacanie doświadczeń plastycznych.

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka dzieci z balonami ...

 

1. Zapoznanie i osłuchanie z piosenką ,,Wszystkie dzieci nasze są”

 https://www.youtube.com/watch?v=3LTFPS_-57A

1.Ach, co za smutas leje łzy
Lalki w płacz, misiek zły
O już się śmieje, nosek mu drży
Deszczyk był a teraz wyschły łzy
Niebo rozjaśnia się samo
Mały uśmiech, jak tęcza
Już dobrze, mamo! 

     Ref.Wszystkie dzieci nasze są
            Kasia, Michael, Małgosia, John
            Na serca dnie mają swój dom
            Uchyl im serce jak drzwi

            Wszystkie dzieci nasze są
             Borys, Wojtek, Marysia, Tom
             Niech małe sny spełnią się dziś
             Wyśpiewaj marzenia, a świat
             Będzie nasz!

2.Choć nie rozumiem mowy twej
Czytam lęk, czytam śmiech
Nuty nie kłamią, zbuduj z nich klucz
Otwórz nim nieśmiałość naszych słów
Ważny jest serca alfabet
Ciepły uśmiech, jak słownik
Jesteśmy razem!

           Ref.Wszystkie dzieci nasze są
                  Kasia, Michael, Małgosia, John
                  Na serca dnie mają swój dom
                  Uchyl im serce jak drzwi

                  Nie jesteś sam
                  Nasza piosenka ciągnie za rękaw…


2. Różni nas wygląd, a łączy zabawa – rozmowa inspirowana wierszem ,,Małe cuda''.

To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!

Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.

Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.

Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki


3. Pytania do wiersza:

Czego dorośli mogą nauczyć się od dzieci?

Czego dzieci oczekują od dorosłych?

Jakie prawa mają dzieci?, − zastanawiają się, czy wszystkim dzieciom na świecie jest dobrze i czy przestrzegane są ich prawa,  − wymieniają osoby, do których mogą się zwrócić, kiedy są łamane prawa dziecka.


4. Dziecięce marzenia – zajęcia plastyczne.

Dowolna praca wykonana techniką kropkowanie. Rysunek ma być czytelny, kropki tworzące jedną osobę, roślinę, jeden przedmiot, jedno zwierzę muszą znajdować się blisko siebie. 

Dla dziecka: kartka, przybory plastyczne, np.: farby, pędzel, kredki ołówkowe, kredki świecowe, cienkopisy, kreda, flamastry.

Dziecko stawia kropki na papierze i tworzy obrazek. Wykorzystuje wybrane przez siebie przybory plastyczne. Używa jednego koloru lub wielu kolorów. Część pracy wykonuje  np. flamastrem, część farbami, a jeszcze inną część – kredkami. 

 

5.Karta pracy proponowana do tematu:

   5 latki- nr 54,55

   6 latki- nr 56,57,58,59

Przeczytano: 311 razy. Wydrukuj|Do góry