26 maja 2020 21:38 | Aktualności
Temat kompleksowy: Święto rodziców
Temat dnia: Mój kochany tatuś
Cele:
-wyjaśnienie roli ojca w rodzinie, kształtowanie uczucia przywiązania do swojego ojca,
-wzbogacanie słownictwa o określenia związane z wyglądem postaci,
-zachęcanie do pomagania tacie w prostych pracach domowych,
-rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości wzrokowej,
-wyrabianie poczucia rytmu i koncentracji uwagi,
1. Mój kochany tatuś – rozmowa na temat wiersza Dzień Taty
– Dziś Dzień Taty – mówi mama.
– Czy pomysły jakieś macie?
Nie wypada, abym sama wyprawiała święto tacie…
Krzyś uśmiecha się do mamy.
– Mamy z Anią świetne plany!
Po śniadaniu, na trzepaku, będzie popis akrobatów.
Potem – wyścig rowerami!
My, niestety, go przegramy.
Dla zwycięzcy są nagrody – choćby Ani pokaz mody.
No i zanim tata zaśnie, poczytamy tacie baśnie…
Krzyś i Ania są szczęśliwi.
– To się dzisiaj tatuś zdziwi!
Tylko mama zamyślona, trochę smutna, jak nie ona…
Wreszcie wzdycha głośno na to:
– Też bym chciała dziś być… tatą!
2. Rozmowa na temat wiersza.
O jakim święcie mówiła mama z wiersza?
O co prosiła mama swoje dzieci?
Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?
Co dzieci chciały zrobić wspólnie?
Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?
Kiedy obchodzimy święto taty?
3. Zabawa w przeciwieństwa. Wzbogacanie słownictwa.
R. zadaje dziecku szczegółowe pytania na temat zewnętrznego wyglądu człowieka, np:
– Jakiego wzrostu może być człowiek? (Niskiego, średniego, wysokiego).
– Jak nazywamy ludzi mających dany kolor włosów? (Blondyn, brunet, szatyn, rudy).
– Jakiej długości mogą być włosy? (Długie, krótkie; można nie mieć włosów – być łysym).
– Jaką można mieć fryzurę? (Włosy proste, kręcone).
Następnie R. proponuje zabawę w dobieranie słów o przeciwnym znaczeniu do słów przez nią wypowiadanych, np.: wysoki – niski długi – krótki proste – kręcone.
4. Zabawy konstrukcyjne w piaskownicy – Babeczki piaskowe dla mamy. Łopatki i foremki do piasku. Dziecko, wykorzystując łopatki i foremki, lepi w piaskownicy babki z piasku – ciasteczka. Dekoruje je, ozdabia trawkami, małymi kamykami. Na koniec posypuje pudrem – suchym piaskiem.
5.Karta pracy proponowana do tematu:
5 latki- nr 46,47,48
6 latki- nr 46,47,48