https://spsmiroslawiec.pl

12 kwietnia 2021 20:35 | Aktualności

Biedronki - "Mieszkańcy wiejskiego podwórka" - propozycje na dzień 13.04.2021r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Mieszkańcy wiejskiego podwórka

Cele:

• wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi,

• usprawnianie aparatu artykulacyjnego


1. Inscenizacja wiersza A. Widzowskiej Kogutek.

Sylwety do teatrzyku cieni (słońce, kogut, dwoje dzieci, kot, pies, dwie świnki, baran, krowa, dwie kaczki, dwie gąski, dwa kurczaki, budzik). Wykorzystując sylwety zwierząt, R. przedstawia teatrzyk cieni na podstawie tekstu wiersza.

Obudziło się słoneczko, zaświeciło tuż nad rzeczką i promyczkiem pac! Kogutka.

– Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!

Dzieci wołają: – Wstawaj! Lecz kogucik oczy mruży, chciałby pospać trochę dłużej… – Niech zwierzęta zbudzi kotek, który słodko śpi za płotem.

Kot przeciąga się na ganku. – Lubię miauczeć o poranku… Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!

Na to przybiegł pies z ogródka. Warknął: – Słyszę kocie piski! Aż mi kość uciekła z miski! Hau! Hau! To najlepszy budzik, nawet świnki śpiochy zbudzi!

Świnki wyszły na podwórze. – My też chcemy śpiewać w chórze! Miauczki, szczeki, kukuryki zamieniamy w śliczne kwiki!

Wtem pojawił się kogucik. – Proszę więcej się nie kłócić! Kto jest mistrzem przebudzanek? Niech rozstrzygnie pan baranek!

Baran rzekł: – Przestańcie skrzeczeć! Budzik może tylko beczeć! Beeee! I beeee! Każdego ranka, więc głosujcie na baranka! Przydreptała krówka w łaty. – Ja zamuczę! Kto jest za tym? Muuuu tak miłe jest dla uszka, że obudzi w mig leniuszka! Przyczłapały żółte kaczki, białe gąski i kurczaczki. Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać! Dość miał kogut tego krzyku. Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu! Wiecie, kto nas będzie budzić? Zwykły elektryczny budzik.

• Rozmowa na temat przedstawienia.

Nazywanie domów poszczególnych zwierząt. Zdjęcia zwierząt występujących w przedstawieniu (koguta, kota, psa, świni, barana, krowy, kaczki, gęsi, kurczaka).

R. pyta: Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?

Jaki problem miały zwierzęta?

Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?

Jak zakończyła się ta historia?

Następnie dziecko losuje z pojemnika zdjęcia zwierząt występujących w przedstawieniu. Wymienia ich nazwy. - dzieli wyraz na sylaby, wymienia pierwszą głoskę

R. pyta np.: Gdzie mieszka krowa? Dziecko odpowiada.

W ten sposób nazywa domy wszystkich zwierząt występujących w przedstawieniu.

2. Łączenie sylwet zwierząt ze zdjęciami ich domów.

Zdjęcia: krowy, kury, konia, psa, napisy: obora, kurnik, stajnia, buda. R. układa na dywanie zdjęcia: krowy, kury, konia, psa, oraz napisy: obora, kurnik, stajnia, buda.

Dzieci układają sylwety zwierząt jedną pod drugą i podają nazwy zwierząt . Układają obok zdjęć domów zwierząt.  Dzielenie nazw na sylaby, nazywanie pierwszej głoski w wyrazie

3. Zagubione jajko – ćwiczenia oddechowe.

Kartony (zielony i brązowy), piłeczka do ping-ponga, słomka dla  dziecka.

R. układa na stole dwa kartony: zielony (symbolizuje trawę) i brązowy (kurnik). Na zielonym kartonie (trawie) kładzie piłeczkę do ping-ponga (jajko). Dziecko za pomocą słomki przenosi jajko z trawy do kurnika (podczas głębokiego wdechu piłeczka będzie trzymała się słomki).

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8  

Zwierzęta z wiejskiego podwórka prezentacja