22 czerwca 2020 21:15 | Aktualności
Temat kompleksowy: Pożegnania nadszedł czas
Temat dnia: Lato w mieście
Cele:
- rozwijanie mowy, utrwalanie nazw dni tygodnia,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
1. Zabawa dydaktyczna Wybierz i opowiedz.
Szeroki pasek papieru, różne obrazki wykorzystywane w ciągu roku.
R. rozkłada szeroki pasek papieru i różne obrazki. Dziecko losują po cztery obrazków. Układa je na kartonie. Na podstawie obrazków tworzy historyjkę. Przykład: dzieci ułożyły obrazki przedstawiające dom, parasolkę, psa, chmury i słońce. Dziecko formułuje zdanie na podstawie jednego obrazka tak, aby zachować ciągłość wydarzeń, np.: Wyszedłem z domu. Zabrałem ze sobą parasolkę. Wyprowadziłem psa na spacer. Napłynęły ciemne chmury.
2. Za co lubimy wakacje? – rozmowa inspirowana wierszem G. Lech Co robią latem dni tygodnia?
– Co wy na to, że już lato? –
Tydzień swoje dni zapytał.
Poniedziałek zsiadł z roweru.
– Radość dla kolarzy wielu!
Wtorek książkę czytał właśnie.
Mruknął tylko: – Lubię baśnie!
Latawca puszczała Środa,
bo piękna była pogoda.
Czwartek rzekł: – Ja wciąż maluję,
jak się świetnie w lesie czuję.
Piątek tylko machnął ręką:
znajdę gracza w tym upale.
Szachów nie otwieram wcale.
– A Sobota? – Cóż mam rzec.
Niosę piłkę, dziś gram mecz.
– Czy Niedziela coś dopowie?
Nie dopowie, bo jest w kinie
na animowanym filmie.
A czy film ten był o lecie,
w poniedziałek się dowiecie.
R. pyta dzieci: Jaka pora roku już nadeszła? O co zapytał swoje dni Tydzień? Co zrobił i odpowiedział poniedziałek? Co zrobiły i odpowiedziały kolejne dni tygodnia? N. pyta dzieci dalej: Co wy lubicie robić latem? Co robicie najczęściej w poniedziałek… w sobotę i w niedzielę? Ile dni wchodzi w skład tygodnia? R. zachęca dziecko do wymienienia w kolejności wszystkich dni tygodnia i jednoczesnego wysuwania palców.
3. Nauka pierwszej zwrotki piosenki Dziecięce Przeboje – Mam marzenia. Słuchanie pozostałych zwrotek
4. Zumba kids
https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
Karty Pracy, str.73,74,75.