16 czerwca 2020 19:54 | Aktualności
Temat kompleksowy: Las
Temat dnia: Owoce lasu
Cele:
• wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
• rozwijanie słownictwa,
• rozwijanie umiejętności plastycznych.
• Ćwiczenia słuchowe Drzewa.
R. przypomina nazwy wybranych drzew, a następnie zadaje zagadki słuchowe: dzieli nazwę każdego drzewa rytmicznie (na sylaby) i prosi dziecko, by podało pełną nazwę, np. sos-na, to-po-la, brzo-za.
• Oglądanie owoców lasu
Owoce lasu: poziomki, jagody, maliny, jeżyny, lupy.
R. pokazuje dziecku owoce lasu: maliny, poziomki i jagody. Dziecko ogląda owoce przez lupę. Określa ich kolor,
wielkość i ewentualnie smak. Nazywa je.
• Wykonanie koktajlu jagodowego. Wspólnie z Rodzicem
Sitko, blender, jogurt naturalny, jagody, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce.
Dziecko wraz z R. myją owoce, a następnie wsypują je do blendera, nalewają jogurt naturalny i blendują. R. rozlewa do
kubeczków koktajl, dziecko określa jego kolor i smak.
• Zabawy na świeżym powietrzu
• Spacer po najbliższej okolicy, oglądanie drzew – nazywanie drzew iglastych i drzew liściastych. Oglądanie przez lupę kory różnych drzew.
• Mierzenie obwodu drzew za pomocą sznurka (odmierzanie, odcinanie – porównywanie, który sznurek jest dłuższy, który krótszy, który najdłuższy) oraz za pomocą liczby osób potrzebnych do objęcia drzewa.
• Oglądanie historyjki obrazkowej przedstawiającej etapy rozwoju rośliny. (załącznik)
Historyjka obrazkowa ilustrująca etapy wzrostu rośliny.
Określanie, co było najpierw, co potem i co na końcu. Omówienie obrazków przez dziecko i ułożenie ich we właściwej
kolejności.
Wspólna odpowiedź na pytanie: Co jest potrzebne roślinie do życia? (Ziemia, woda, światło).
