15 czerwca 2020 23:08 | Aktualności
Temat kompleksowy: Projekt Sport
Temat dnia: Letnia olimpiada sportowa
Cele:
- zapoznanie z tradycją organizowania letnich igrzysk sportowych oraz z wybranymi letnimi dyscyplinami sportowymi,
- zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu,
- rozwijanie sprawności manualnej.
1. Bolek i Lolek na Olimpiadzie Igrzyska.
https://www.youtube.com/watch?v=KCaigbf8cHA
Po obejrzeniu, zadajemy następujące pytania:
- Jakie poznaliście symbole olimpijskie?( oprócz flagi, na filmiku został ukazany znicz olimpijski)
- Czy pamiętacie, jakie dyscypliny sportowe są rozgrywane podczas igrzysk?
- Która z tych dyscyplin podoba się wam najbardziej? Dlaczego?
R. zapoznaje dzieci z oficjalnym mottem igrzysk: Szybciej, wyżej, mocniej. Pyta dzieci, dlaczego ich zdaniem tak ono brzmi.
2. Przygody Oli i Stasia - Aktywność fizyczna
https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY
- Czy należy uprawiać sport?
- Po co uprawiamy sport?
- Co oznacza powiedzenie „Ruch, to zdrowie” ?
Dzieci rysują kredkami ołówkowymi obrazek na temat "Ruch to zdrowie''.
3. Ćwiczenia słownikowe – określanie cech dobrego sportowca.
R. nawiązuje do igrzysk sportowych. Wyjaśnia, że niektórzy ludzie uprawiają sport zawodowo. Reprezentują swój kraj na olimpiadach. Biorą udział w różnego rodzaju zawodach, olimpiadach sportowych, mistrzostwach. Za zwycięstwo otrzymują nagrody, np.: medale, puchary. R. pyta: Za zajęcie którego miejsca sportowcy otrzymują nagrody? Jaki powinien być dobry sportowiec? Dzieci za pomocą określeń przymiotnikowych charakteryzują postać dobrego sportowca.
Karta pracy, cz. 5 str. 77.