09 czerwca 2020 22:11 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wakacyjne podróże
Temat dnia: Na plaży jest fajnie
Cele:
• utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci,
• utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej,
• Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami, dla każdego dziecka: sylweta wiaderka z brystolu (lub zalaminowana), spinacze do bielizny.
Dziecko otrzymuje sylwetę wiaderka, rzuca kostką. przypina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka, wskazuje spinacze i głośno liczy.
• Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.
Sylwety zabawek do piaskownicy.
R. rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.
• Zabawa dydaktyczna Najwięcej, najmniej.
Dla dziecka: koła podzielone na pola z rysunkami zabawek do piaskownicy (od 1 do 4), spinacze do bielizny.
R. prosi, by dziecko policzyło elementy na poszczególnych polach i przyczepiło odpowiednią liczbę spinaczy.
Dziecko podaje, na których polach jest najwięcej spinaczy, a na których jest ich najmniej.
Karta pracy, cz. 2, nr 58
• Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki)
R . demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek.
Dziecko liczy je i zamyka oczy. R. dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.
Do obejrzenia Bezpieczeństwo dzieci nad wodą