https://spsmiroslawiec.pl

07 czerwca 2020 20:35 | Aktualności

Język angielski - propozycje dla dzieci 5-6 letnich na dzień 08.06.2020r.

Temat kompleksowy: Transport

Temat dnia: Vocabulary lessson – poznanie słownictwa

Cele:

 

1.      Powitanie z piosenką „Hello, hello”

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you clap your hands?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you stamp your feet?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?

Can you stretch up high?
Can you touch your toes?
Can you turn around?
Can you say, “Hello?”

Hello, hello.
Can you clap your hands?
Hello, hello.
Can you stamp your feet?


Link do piosenki: https://supersimple.com/song/hello-hello/

Dzieci wykonują ćwiczenia słuchając piosenki: klaszczą w ręce, stają na palcach, dotykają palców u stóp, obracają się, tupią nogami.


2.      Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki „The wheels on the bus”

 

The wheels on the bus go round and round. Round and round. Round and round.
The wheels on the bus go round and round. Round and round.

The door on the bus goes open and shut. Open and shut. Open and shut.
The door on the bus goes open and shut. Open and shut.

The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish. Swish swish swish.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish.

The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep. Beep beep beep.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep.

The people on the bus go up and down. Up and down. Up and down.
The people on the bus go up and down. Up and down.

The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah. Wah wah wah.”
The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah.”

The mommies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”
The daddies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”


Link do piosenki: https://supersimple.com/song/wheels-on-the-bus-2019/


3.      Kolorowanka „The wheels on the bus”

Dzieci kolorują obrazek. Podczas kolorowania utrwalają nazwy kolorów w języku angielskim. W trakcie kolorowania mogą słuchać piosenki „The wheels on the bus”


Link do kolorowanki: https://pl.pinterest.com/pin/74309462574663888/?nic_v1=1aD0e3b0WuBo5DA9nMY7FL7xM%2FArDBp%2Baa%2Bya0g6rfFkHFwzNQ8bAkEVhRE7msUV7Y

 

4.      Karta pracy do piosenki „The wheels on the bus”

Dzieci wycinają element i naklejają we właściwe miejsca. W trakcie robienia karty pracy mogą słuchać piosenki „The wheels on the bus”

https://pl.pinterest.com/pin/837739968156386464/?nic_v1=1aYT%2F2%2B%2BOex%2Ba8l9MBOIKg8nEgmB8B%2F7Dw2Rn1JcmSZzaxp0ocQn7S%2FzmEYdnVj7B1