04 czerwca 2020 23:19 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Wspólne zabawy
Cele:
- mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary,
- utrwalanie stron: prawej, lewej,
- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
1. Zabawy z bliskimi na świeżym powietrzu– zajęcia matematyczne.
Narzędzia służące do pomiaru długości: linijka, tasiemka, tekturka (każde o długości 50 cm).
R. pokazuje dziecku narzędzia służące do pomiaru długości, np. linijkę, tasiemkę, tekturkę (każde
o długości 50 cm). Dziecko przykłada do siebie narzędzia pomiarowe
i porównują, czy mają one taką samą długość.
Na początku dziecko ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Następnie dziecko kładzie się na brzuchu, a przed sobą układa piłeczkę do ping-ponga. Dmucha na nią tak, aby piłeczka poturlała się jak najdalej do przodu. Później dziecko wstaje i mierzy odległość, jaką pokonała piłeczka za pomocą linijki (pomaga R.).
Dziecko ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Dziecko wykonuje z tego miejsca skok w dal. Rodzic za pomocą linijka zaznacza miejsce końca skoku. Dziecko mierzy odległość, jaką udało się pokonać podczas skoku w dal za pomocą tasiemki (pomaga R.).
Dziecko ustawia się na linii wyznaczonej przez R. za pomocą skakanki. Dziecko stawia jak najdłuższy krok. Rodzic za pomocą linijki zaznacza miejsce końca kroku. Dziecko mierzy długość kroku (za pomocą tekturki (pomaga R.).
Na koniec dziecko porównuje przydatność narzędzi wykorzystanych do pomiaru. Ocenia, którym z nich najłatwiej było mierzyć odległość.
2. Wskazujemy i liczymy głoski – ćwiczenia słuchu fonematycznego.
Dla każdego dziecka: wyprawka, karta D, nożyczki.
Dzieci przygotowują kartę D z wyprawki. Wycinają zdjęcia. Nazywają je. Określają pierwszą głoskę w każdej nazwie.
3. Karty Pracy cz.5, str. 62,63,64,65.