04 czerwca 2020 22:43 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Nasze zabawki
Cele ogólne
• wdrażanie do wypowiadania się na temat wiersza,
• uświadamianie podobieństw między różnymi dziećmi,
• Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie!
Na samej górze!
W takt się kołyszą,
klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
R. kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Karta pracy, cz. 2, nr 55
Ćwiczenia słuchowe – podziel na sylaby:
lalka
klocki

auto
wózek

• Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?
Lalka, samochód, puzzle, przytulanka.
R. pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie.: Gdzie jest...?
R. powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)
Kończenie rozpoczętych przez R. zdań.
R. prosi, aby dziecko dokończyło zdania:
Gdybym mówił po angielsku…,
Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…,
Gdybym miał kolegę w dalekim kraju...
Ćwiczenia grafomotoryczne Rysuj pośladzie, pokoloruj latawiec. (załącznik)