04 czerwca 2020 22:35 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Moje uczucia
Cele:
• rozwijanie mowy
• rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych
• rozwijanie sprawności fizycznej
• Zabawa „Z czego jestem zadowolony?”
Dzieci rysują to, co zrobiły dobrze, z czego są zadowolone.
• Zabawa Lustro emocjonalne.
Dobieramy się w pary. Jedna osoba w parze jest lustrem, druga przegląda się w nim. Osoba przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, a lustro je powtarza. Po chwili następuje zmiana ról.
• Drogi przedszkolaku, spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Kiedy się złościmy? ( Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy
ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).
- Kiedy się smucimy? ( Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).
- Kiedy się boimy? ( Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).
- Kiedy się cieszymy? ( Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
- Kiedy się wstydzimy? ( Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie spełniamy oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).
- Kiedy zazdrościmy? ( Gdy nie mamy tego, co mają inni - pojawia się wtedy w nas złość lub smutek, możemy czuć jedno i drugie).
• Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia” - rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
Rozmowa na temat tekstu.
Uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym, co zawsze towarzyszy ludziom - dorosłym i dzieciom . Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
• Słuchanie tekstu wiersza A. Nosalskiego " O dwunastu braciach" .
Drogą do lasu
idzie już czerwiec
z wiązanką chabrów
i dzbanem czernic.
Patrzy na łąkę
mokrą od rosy:
- Już czas najwyższy
na sianokosy.
• A teraz troszeczkę gimnastyki...
https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA
Karta Pracy, cz.4/59