04 czerwca 2020 22:23 | Aktualności
Temat kompleksowy: Niby tacy sami, a jednak inni
Temat dnia: Nasze zabawki
Cele:
1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kraina zabawek”.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Rodzic kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
2. Zabawa matematyczna „Gdzie jest ta zabawka?”
Potrzebne materiały: lalka, samochód, puzzle, przytulanka.
Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pomieszczeniu. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytanie rodzica: Gdzie jest...? Rodzic powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).
3. Praca plastyczno-techniczna „Moja wymarzona zabawka”.
Potrzebne materiały: gazetki reklamowe (lub zdjęcia zabawek), nożyczki, klej, kredki, kartki.
Rodzic umieszcza na stole gazetki reklamowe przedstawiające zabawki. Prosi, aby dziecko zastanowiło się, czy można je jakoś połączyć/zmienić i stworzyć nową, wymarzoną dla niego zabawkę. Dziecko może wymyślić nowe nazwy, zastosowania itp. Następnie przykleja swoje wytwory. Może do nich coś dorysować,
Dzieci 3-letnie starają się oderwać (z jak największą dokładnością) z gazet elementy potrzebne do wykonania pracy.
4. Kończenie rozpoczętych przez rodzica zdań.
R. prosi, aby dziecko dokończyło zdania: Gdybym mówił po angielsku…, Gdybym nie miał w domu żadnej piłki…, Gdybym miał kolegę w dalekim kraju...