https://spsmiroslawiec.pl

27 maja 2020 20:41 | Aktualności

Biedronki - ""Kwiaty dla mamy i taty - propozycje na dzień 28.05.2020r.

Temat kompleksowy: Święto rodziców

Temat dnia: Kwiaty dla mamy i taty

Cele:

 

• Rozmowa z dziećmi Co robi moja mama?

Obrazki kobiet wykonujących różne zawody.

R. rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonuje jego mama i inne mamy.

Nazywają czynności, jakie wykonują panie na obrazkach.

 

• Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

Lusterko dla  dziecka.

R demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• Powitanie – dziecko dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.  

Pyszny obiad – dziecko oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

• Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

• Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

• Karuzela – dziecko naśladuje ruch językiem w koło,  od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

• Całusy – dziecko wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

• Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.


R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t.

R. prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za R. głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: ta, to, te, tu, ty.

Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.


• Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.

R. prezentuje wiersz, dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom!

 

Kocham ciebie i nasz dom.

Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham mamę, tatę, dom

 

Dobra to chatka gdzie mieszka matka L. Krzemieniecka

https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM

Słuchanie opowiadania pt.,, Dobra, ta chatka, gdzie mieszka matka”ilustrowanego historyjką obrazkową.(załącznik).

Rozmowa z dziećmi nt. treści opowiadania:
· Kto jest główną postacią w opowiadaniu?
· Gdzie wybrał się Jasiu i dlaczego?
· Kto pomógł Jasiowi w pokonaniu biedy?
· Jakie osoby, chciały, aby Jasiu i jego kurka zostały u nich?
· Czy mama Jasia zwątpiła, że jej syn może nie wrócić do niej?
· Jak zakończyło się opowiadanie


Do obejrzenia   Króliczek Alilo - Dzień Matki (Bajka)

https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU

 

Załączniki:

dobra_to_chatka_gdzie_mieszka_matka_.docx [584.29 KB]