27 maja 2020 20:41 | Aktualności
Temat kompleksowy: Święto rodziców
Temat dnia: Kwiaty dla mamy i taty
Cele:
• Rozmowa z dziećmi Co robi moja mama?
Obrazki kobiet wykonujących różne zawody.
R. rozmawia z dzieckiem o pracy, jaką wykonuje jego mama i inne mamy.
Nazywają czynności, jakie wykonują panie na obrazkach.
• Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
Lusterko dla dziecka.
R demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• Powitanie – dziecko dotykają czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
• Pyszny obiad – dziecko oblizują językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
• Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
• Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie baloników: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
• Karuzela – dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
• Całusy – dziecko wypychają wargi do przodu i naśladują wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
• Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski t.
R. prezentuje głoskę t przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dziecko widziało pracę języka. Dziecko powtarza za R. głoskę t, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: ta, to, te, tu, ty.
Głoska t jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesieniu czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.
• Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
R. prezentuje wiersz, dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom
Dobra to chatka gdzie mieszka matka L. Krzemieniecka
https://www.youtube.com/watch?v=c13RMjWSDjM
Słuchanie opowiadania pt.,, Dobra, ta chatka, gdzie mieszka matka”ilustrowanego historyjką obrazkową.(załącznik).
Rozmowa z dziećmi nt. treści opowiadania:
· Kto jest główną postacią w opowiadaniu?
· Gdzie wybrał się Jasiu i dlaczego?
· Kto pomógł Jasiowi w pokonaniu biedy?
· Jakie osoby, chciały, aby Jasiu i jego kurka zostały u nich?
· Czy mama Jasia zwątpiła, że jej syn może nie wrócić do niej?
· Jak zakończyło się opowiadanie
Do obejrzenia Króliczek Alilo - Dzień Matki (Bajka)
https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU