22 maja 2020 07:45 | Aktualności
Temat dnia: Jak tu pięknie i wesoło
Cele:
1. Zabawa językowa „Łąka”.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tęczowa łąka”.
Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach
siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka,
a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu
wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory
czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki,
dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył
i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku
osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie,
mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar
dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze
wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące,
i wszystkim zachwyca!
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zwierzęta występowały w wierszu
− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba Ci się najbardziej? Dlaczego?
3. Zabawa ruchowa „Motyle”.
Rodzic ustawia różne przeszkody w pokoju, które dziecko będzie musiało ominąć (krzesło, poduszki, itp.). Dziecko naśladuje motyla i lata nad łąką, omijając ustawione przez rodzica przeszkody. Na sygnał rodzica (np. klaśnięcie) motyle przykucają.
4. Rozwiązywanie zagadek.
Ma długie nogi i dziób czerwony,
wrócił niedawno z dalekiej strony.
Z żabkami raczej niechętnie gada,
taka to jego największa wada! (bocian)
Skaczą zielone po majowej łące,
ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)
Wolno sunie, hen przed siebie,
nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.
Ma go ciągle na sobie,
nie służy tylko ku ozdobie. (ślimak)
Gdy zaświeci słonko
nad majową łąką,
wesoło latają
i kolorowe jak one
kwiaty odwiedzają. (motyle)
Z łąki do bukietów trafiają,
i piękny, czerwony kolor mają. (maki)