https://spsmiroslawiec.pl

20 maja 2020 21:13 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "Zabawy z liczeniem" - propozycje na dzień 21.05.2020r.

Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zajadamy

Temat dnia: Zabawy z liczeniem

Cele:

- rozwijanie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dodawania i odejmowania w zakresie 10

- utrwalanie zasad higieny jamy ustnej

- rozwijanie sprawności manualnej


1.„Jama ustna” – zabawa matematyczna.

Do zabawy można wykorzystać szablony zębów z załącznika.

Propozycje zabaw:

- Ćwiczenia w przeliczaniu zębów – porównywanie liczebności zbiorów z wykorzystaniem znaków matematycznych: <, >. 

Układamy po lewej stronie, np. 8 zębów, a po prawej 6 zębów. Zadaniem dziecka jest powiedzieć, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zębów i postawić między nimi odpowiedni znak >. Zadajemy dziecku inne przykłady.

- Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 z wykorzystaniem znaków matematycznych:
+, -,  =.

Dziecko układa szablony zębów do podanej przez rodzica treści zadania. Na przykład:

Kacperek miał 7 zębów, urosły mu jeszcze 2 zęby. Ile ma razem zębów?
Dziecko przelicza liczmany-zęby. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie:
7 + 2 = 9


Kacperek miał 10 zębów, wypadły mu 4 zęby. Ile zębów mu zostało?

Dziecko układa odpowiednią liczbę zębów, następnie odsuwa tyle zębów ile wskazuje treść zadania. Podaje wynik i układa/zapisuje działanie: 10 – 4 = 6


2.Zagadki

Na półeczce w twej łazience

obok mydła oraz gąbki

czeka, kiedy myjesz ręce, aby umyć twoje ząbki. (szczoteczka do zębów)

 

Ono wisi w toalecie i fryzjerskim gabinecie

to w nim, gdy ochotę masz,

możesz ujrzeć własna twarz. (lustro)

 

Spójrz do lustra, uśmiech proszę!

Pokaż co tam w buzi nosisz?

Dwa szeregi kostek białych

tworzą uśmiech doskonały. (zęby)

 

Schowała się w tubie

- używać ją lubię,

a i mała szczotka

chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)

 

3. „Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy”- rytmizowanie tekstu.

Dziecko powtarza zdanie razem z rodzicem: „Zdrowe zęby mamy, bo o nie dbamy”.

Powtarza zdanie cicho i głośno. Powtarza zdanie  wyklaskując rytm, tupiąc, wystukując rytm na plecach rodzica/podłodze.

 

4.Ćwiczenie spostrzegawczości  - „Policz zęby”. (załącznik)


Zamaluj pola kolorowanki zostawiając figury przypominające kształty zębów i policz je.

Załączniki:

zeby.docx [116.75 KB]

policz_zeby.docx [566.44 KB]