13 maja 2020 21:03 | Aktualności
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Zabawy na łące
Cele:
- rozwijanie sprawności rachunkowych,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- rozwijanie sprawności ruchowej.
1.Wiosenne zabawy na łące – zajęcia matematyczne.
Kredki w kolorze żółtym, czerwonym, zielonym, niebieskim, brązowym, zielona kartka formatu A3.
Zapraszamy dzieci do zabaw na łące. Prosimy, aby dzieci usiadły na dywanie, na którym jest położona zielona kartka. Tłumaczymy dzieciom, że jest to łąka. Niestety brakuje na niej kwiatów i owadów. Zadaniem dzieci jest wykonanie łąki wg instrukcji rodzica.
Wyjaśniamy, że łąka jest zaczarowana. Aby ona powstała, należy wykonać pewne zadania. Na początku prosimy, aby dzieci narysowały na zielonej kartce:
- słońce w lewym górnym rogu,
- dwie czerwone biedronki,
- trzy chmury w tym jedna w prawym górnym rogu
- staw w prawym dolnym rogu
- cztery drzewa w tym jedno w lewym dolnym rogu
- pięć pszczół, które fruwają nad stawem
- 6 kwiatów w dowolnym miejscu.
Po wykonaniu pracy, pytamy:
-Ile jest: chmur, biedronek, drzew, pszczół, kwiatów?
- Czego jest najwięcej?
- Czego jest najmniej?
Następnie mówimy do dzieci, że chcemy aby na łące:
- była taka sama ilość drzew i chmurek. Zadajemy pytanie ile trzeba dorysować chmurek?
- było tyle samo biedronek i kwiatów. Ile trzeba dorysować biedronek?
Klocki w różnym kolorze
Informujemy, że dzieci zamieniają się w owady i wybierają się na zwiedzanie najbliższej okolicy. Prosimy, aby każde dziecko wybrało sobie klocek oraz określiło jakim chce być owadem (np. żółty klocek- pszczoła, zielony- pasi konik, czerwony-biedronka, pomarańczowy- motyl itd.) i ułożyło go w dowolnym miejscu w pokoju. Następnie dziecko określa położenie swojego owada, budując poprawne pod względem gramatycznym zdania, np.: Pszczoła usiadła za kwiatkiem. Motyl usiadł na półce. Mrówka weszła między książki.
2. Zabawa ruchowa Biedronki i motyle.
Odtwarzacz CD, nagranie spokojnej muzyki, po dwie apaszki dla każdego dziecka:
w kolorze czerwonym – dla biedronek, w kolorze żółtym – dla motyli.
Zamieniamy dzieci w biedronki i motyle, rozdajemy po dwie apaszki w kolorze: czerwonym – dla biedronek, żółtym – dla motyli. (Jeśli nie ma apaszek, mogą to być kawałki krepiny lub bibuły). To będą skrzydła. Dzieci są owadami. Fruwają po łące przy dźwiękach muzyki. (Zwracamy uwagę, aby obydwa skrzydła owada poruszały się jednocześnie). Na przerwę w muzyce owady wypowiadają słowa: Witamy na naszej łące – ciepłej i pachnącej.
3. Ćwiczenia manualne Ślimaki.
Dla każdego dziecka: plastelina, podkładka, muszelka, kolorowa kartka z bloku technicznego, nożyczki.
Dzieci robią wałeczki z plasteliny w wybranym kolorze, a następnie zwijają je, formując ślimaka. Na koniec umieszczają ślimakowi na wierzchu muszelkę. Gotowe ślimaki kładą na liściach wyciętych z zielonego papieru.
4. Nauka piosenki Karuzela na łące
Utrwalanie pierwszej zwrotki i refrenu piosenki Karuzela na łące. Nauka pozostałej części piosenki.
Karty Pracy cz.5 str. 37,38,39