11 maja 2020 22:54 | Aktualności
Temat kompleksowy: Łąka w maju
Temat dnia: Kwiaty na łące
Cele:
- rozpoznawanie i nazywanie roślin występujących na łące,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
1. Kolorowa łąka – słuchanie wiersza B. Formy Łąka.
https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0
Włączamy nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki. Pyta dzieci, gdzie można usłyszeć podobne głosy. Jeśli dzieci nie odgadną, że chodzi o łąkę, mówimy zagadkę I. Fabiszewskiej.
Wiosną kolorowa, pełno kwiatów w koło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
Powiał letni wietrzyk,
łąka zapachniała,
świeżą koniczyną
pokryła się cała.
Brzęczą głośno pszczoły,
pracują wytrwale.
Zapylają kwiaty,
nie nudzą się wcale.
Słońce ciepłe blaski
na ziemię wysyła.
Mienią się w nich skrzydła
pięknego motyla.
Na łące tej chciałbym
znaleźć się przez chwilę
i stać się prześlicznym,
barwnym motylem.
N. pyta: Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?
2. Opowieść ruchowa Wycieczka na łąkę.
Nagranie muzyki do marszu, sylwety kwiatów i ziół rosnących na łące (np.: rumianku, chabru, maku, dziewanny, dziurawca, koniczyny, krwawnika, powoju).

Zapraszamy dzieci na kolejną majową wycieczkę. Włącza nagranie muzyki w rytmie marsza. Dzieci idą krokiem marszowym, przedzierają się przez zarośla (pochylają się i naśladują odgarnianie gałęzi), idą po wysokiej trawie (wysoko podnoszą nogi), siadają na trawie. Następnie odsłaniamy tablicę, na której są umieszczone sylwety najbardziej znanych kwiatów rosnących na łące (np.: rumianku, chabru, maku, dziewanny, dziurawca, koniczyny, krwawnika, powoju). Dzieci rozpoznają i nazywają kwiaty. Liczą litery w poszczególnych nazwach. Wskazują wyraz, który ma najwięcej liter.
3. Ćwiczenia gimnastyczne – metodą R. Labana.
Paski kolorowej bibuły, nagranie dowolnej muzyki
Przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają na podłodze z bibułki dowolne kształty.
Dzieci dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica.
Dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie i łapią ją tuż nad podłogą.
Dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.
Karty Pracy cz.5 str. 32,33,34.