10 maja 2020 21:01 | Aktualności
Temat kompleksowy: Zdrowe zęby mamy – marchewkę zjadamy
Temat dnia: Zdrowe ząbki i piękny uśmiech
Cele:
- Kształtowanie właściwych nawyków higienicznych w zakresie zdrowia jamy ustnej dzieci
- Rozwijanie logicznego myślenia
Słuchanie wiersza J. Bechlerowej pt. „ Chory ząb”
Ledwie wrócił Grześ z przedszkola,
Ząb okropnie go rozbolał.
Ząbek bolał, płakał Grześ
I kolacji nie chciał jeść.
Więc orzekli wszyscy zgodnie,
Że Grześ pójdzie do przychodni.
W poczekalni jasnej, dużej
Czas nikomu się nie duży.
Chcesz – obrazki tu oglądaj
Chcesz- masz misia i wielbłąda.
A dentystka uśmiechnięta
Grzecznie mówi do pacjenta:
chodź tu bliżej, Grzesiu, siadaj
zaraz chory ząbek zbadam.
Rozmowa na temat treści wysłuchanego wiersza
- Co się przydarzyło Grzesiowi po przyjściu z przedszkola?
- Gdzie poszedł Grzesiu z rodzicami?
- Jak nazywa się miejsce w którym czekamy na wizytę u lekarza?
- Do jakiego lekarza przyszedł Grześ ?
Praca z obrazkiem
R. pokazuje dziecku duże zdjęcie przedstawiające przychodnię lekarską oraz lekarza przy pracy. (załącznik)
Dziecko wypowiada się na temat swoich doświadczeń związanych z wizytą u lekarza.
Wymienia po kolei czynności, które należy wykonać przed wizytą lekarską, w trakcie wizyty i po niej (np.: rejestracja, spokojne oczekiwanie na wezwanie przez lekarza, wejście do gabinetu, wykonywanie poleceń lekarza, opanowanie lęku, uważne słuchanie zaleceń).
Zwracają uwagę na strój i narzędzia używane przez lekarza nazywa je.
Zapamiętaj szczegóły – ćwiczenia pamięci, zapamiętywanie szczegółów przedstawionych na zdjęciu.
Zdjęcie przedstawiające lekarza przy pracy. R. pokazuje dzieciom zdjęcie lekarza. Dziecko przez chwilę bardzo uważnie przyglądają się postaci.
Następnie R. chowa zdjęcie i zadaje pytania związane ze zdjęciem, np. W co był ubrany lekarz? Jakiego koloru miał fartuch?
Zabawa konstrukcyjna ,,Budujemy przychodnię lekarską’’
Różnego rodzaju klocki.
Samodzielne konstruowanie budowli przez dziecko.
Do obejrzenia ,, Wizyta u doktora Ząbka’’