07 maja 2020 21:33 | Aktualności
Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region
Temat dnia: Kim jesteś?
Cele:
• rozwijanie mowy
• kształtowanie poczucia przynależności narodowej
• utrwalanie nazw miesięcy
• Zabawa Dokończ zdania.
Rodzic mówi początek zdania, a dzieci je kończą.
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam… przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…
• Nauka wiersza Ewy Stadtmüller Kim jesteś?
Czy wiesz, kim jesteś?
− To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
− Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
− biało – czerwone.
Ojczyste godło
− orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
− mazurka dźwięki,
no i stolica
− miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
− Już wiesz, kim jesteś?
− Jestem Polakiem.
Chętne dzieci, które nauczą się wiersza mogą przesłać na e-maila grupowego filmik ze swoją recytacją. Zachęcam.
• Rozmowa na temat wiersza.
− Co jest bliskie osobie z wiersza?
− Jakie znaki ojczyste?
− Co jest jeszcze bliskie?
− Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?
• Słuchanie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – maj”.
Gałązka bzu
Wreszcie się zjawia
maj wystrojony
i bzu przynosi
pełne brzemiona.
Przez całe ranki,
całe wieczory
gra na fujarce
z wierzbowej kory.
− Jak nazywa się nowy miesiąc?
− Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?
− Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?
− Co dzieje się w przyrodzie w maju?
Dzieci wymieniają nazwy wszystkich miesięcy roku – od stycznia do grudnia. Określają, którym z kolei miesiącem jest maj.
• Ćwiczenia w czytaniu – układanie z liter nazw do obrazków.
Dowolne obrazki dostępne w domu, litery. Dzieci losują obrazki. Układają pod nimi z liter ich nazwy. Np.: samolot, rower, hulajnoga, hamak, tramwaj, statek…
KARTY PRACY, cz.4/27,28