https://spsmiroslawiec.pl

06 maja 2020 20:05 | Aktualności

Biedronki - "Najpiękniejszy dom" - propozycje na dzień 07.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region

Temat dnia: Najpiękniejszy dom

Cele:

• rozwijanie sprawności dłoni i palców,

• poszerzanie doświadczeń plastycznych,

• poznawanie prawidłowej artykulacji głoski d

 

• Zabawa matematyczna Liczenie schodów.

Klocki lego

Dzieci, zgodnie z instrukcją R., układają klocki schodkowo, wskazują palcem kolejne klocki i je liczą: pierwszy stopień, drugi, trzeci, czwarty, piąty (lub w zakresie swoich możliwości). Możemy zabawę przenieść na prawdziwe schody jeżeli znajdują się w domu, na klatce schodowej .


• Zabawa matematyczna Liczenie pięter.

Klocki: lego lub drewniane.

Dzieci układają fundament – parter dla wieży – a następnie budują wieżę z kolorowych klocków. Licząc piętra, używają liczebników porządkowych: pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte

 

• Rozmowa z dziećmi na temat: Do czego są potrzebne klucze?

Różne klucze do drzwi.

Dzieci oglądają różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp

 

• Zabawa plastyczna Klucz do domu.

Można wykorzystać glinę, plastelinę , ciasto, wałek do ciasta, różne klucze.

Dzieci wykonują odciski różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku gliny , bądż plasteliny.

 

• Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski d.

Lusterko dla  dziecka.

 

R. objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski d. Prezentuje głoskę d przy szeroko otwartej jamie ustnej, tak aby dzieci widziały pracę języka.

Dzieci powtarzają za R. głoskę d, kontrolując w lusterku pracę języka. Następnie powtarzają sylaby: da, do, de, du, dy.

Głoska d jest głoską przedniojęzykowo-zębową, powstaje przez uniesienie czubka języka za górne zęby, gdzie następuje zwarcie go z podniebieniem i lekkie opuszczenie w dół.

 

• Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja miejscowość

R. prezentuje wiersz i pyta dzieci: Czym różnią się domy na wsi i w mieście? Powtarza wiersz, a dzieci – fragment tekstu:

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!


Ile bloków stoi w mieście!

Jedne duże, inne małe.

Ten jest żółty, tamten szary,

a te obok – całkiem białe.

Mkną ulicą samochody;

wszędzie pełno zakamarków.

By odpocząć od hałasu,

zawsze można iść do parku.


Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 

Na wsi domów jest niewiele;

spokój zwykle tam panuje.

Za dnia słychać śpiew skowronka,

nocą sowa pohukuje.

Czasem piesek przerwie ciszę,

kiedy biega po ogrodzie.

Kogut pieje, krowa muczy,

kaczka kwacze gdzieś na wodzie.

 

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

 

Da, do, du, da, do, da,

w pięknym domu mieszkam ja!

 

• Ćwiczenia oddechowe Idziemy do przedszkola.

Słomka dla  dziecka, piłeczki pingpongowe.

Dziecko  ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie (drogą do przedszkola) za pomocą słomki. R. przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

 

Moje miasto – narysuj swoją miejscowość

kartki, kredki świecowe

Wykonanie rysunku swojej miejscowości , nazywanie przedstawionych obiektów.