https://spsmiroslawiec.pl

06 maja 2020 07:57 | Aktualności

Tęczowe Nutki - "W wielkim mieście" - propozycje na dzień 06.05.2020r.

Temat kompleksowy:Moja ojczyzna

Temat dnia: W wielkim mieście

Cele:

- rozwijanie sprawności rachunkowych,

- utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń

- poznawanie zabudowy charakterystycznej dla miasta

 

1. Zabawa na powitanie.

Dziecko stoi w parze z rodzicem, zwrócone twarzami do siebie.

Mówi: Dzień dobry, wykonując odpowiednie ruchy:

dzień – podaje prawą rękę swojemu partnerowi,

do – podaje lewą rękę,

bry – wspólnie z rodzicem przykuca.

 

2. Budujemy miasto – zajęcia matematyczne

 inspirowane wierszem E. Stadtmüller Kim jesteś?


Słuchanie wiersza E. Stadtmüller Kim jesteś?

Czy wiesz, kim jesteś?

– To oczywiste! Co ci jest bliskie?

– Znaki ojczyste. Ojczyste barwy – biało-czerwone.

Ojczyste godło – orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie mazurka dźwięki, no i stolica – miasto syrenki.

  jeszcze Wisła, co sobie płynie: raz po wyżynie, raz po równinie, i mija miasta prześliczne takie…

– Już wiesz, kim jesteś?

– Jestem Polakiem.

     

• Rozmowa na temat wiersza. R. pyta:

O czym był ten wiersz?

 Jakie znaki są bliskie sercu każdego Polaka?

Jak mówią o sobie ludzie, których ojczyzną jest Polska?

 

3. Zaproszenie w podróż do dużego miasta. Praca z mapą. Mapa Polski.

R. przypomina dzieciom, że krajobraz Polski jest bardzo urozmaicony. Prosi, aby dziecko pokazało, gdzie jest morze, gdzie są jeziora, góry, rzeki, duże miasta. Proponuje podróż do jednego z miast. Dziecko wybieraja miasto, do którego chcą podróżować. 

 

4. Zabawa ruchowa Wycieczka do dużego miasta.

R. zaprasza dziecko na wycieczkę do dużego miasta. Podczas podróży wskazuje na mapie góry – dzieci naśladują wspinanie się po górach,

jeziora – dzieci siadają na dywanie, naśladują branie wioseł do rąk i przepływanie jeziora kajakiem,

duże miasto – dzieci zamieniają się w samochody i kontynuują podróż

 

5.Budowanie osiedla mieszkaniowego.

Dziecko buduje z klocków domy, liczy zbudowane piętra,szacuje który dom jest wyższy a który niższy.

 

6. Karta pracy proponowana do tematu:

5 latki- nr 20,21,22,23

6 latki- nr 20,21,22,23