https://spsmiroslawiec.pl

06 maja 2020 07:52 | Aktualności

Biedronki - "Domy i domki" - propozycje na dzień 06.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region

Temat dnia: Domy i domki

Cele:

 • rozwijanie intuicji geometrycznej,

 • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych,

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla  dziecka. R demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

• Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

• Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.

• Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.

• Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

• Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

 

• Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.

Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.

 Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami R.

 − Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik.

− Obok domu dorysujcie garaż.

− Nad domem – słońce.

− Za domem rośnie las.

 

Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.

Trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości).

 R. rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dzieci wskazały: najmniejszy dom, największy dom.

 

• Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.

zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.

Dzieci układają domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przyklejają je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.

 

• Zabawa dydaktyczna Numerowanie domów.

Rysunek domów przy ulicy, koła.

Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).

   

Spróbuj ułożyć taki sam obrazek z figur geometrycznych, nazwij każdą figurę, pokoloruj. (załącznik)

 

Załączniki:

domek.docx [75.79 KB]