06 maja 2020 07:52 | Aktualności
Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region
Temat dnia: Domy i domki
Cele:
• rozwijanie intuicji geometrycznej,
• rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników porządkowych,
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka. R demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
• W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
• Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
•Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
• Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
• Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
• Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
• Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
• Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy.
Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.
Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami R.
− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
− Na dachu dorysujcie komin.
− Przed domem narysujcie chodnik.
− Obok domu dorysujcie garaż.
− Nad domem – słońce.
− Za domem rośnie las.
Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.
Trzy sylwety papierowych domów (różnej wielkości).
R. rozkłada sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dzieci wskazały: najmniejszy dom, największy dom.
• Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.
zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.
Dzieci układają domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przyklejają je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.
• Zabawa dydaktyczna Numerowanie domów.
Rysunek domów przy ulicy, koła.
Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).
Spróbuj ułożyć taki sam obrazek z figur geometrycznych, nazwij każdą figurę, pokoloruj. (załącznik)