https://spsmiroslawiec.pl

04 maja 2020 19:31 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Miejsca, które znam" - propozycje na dzień 05.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region

Temat dnia: Miejsca, które znam

Cele:

• rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10

• przedstawianie działań w zapisie

• ćwiczenia oddechowe

 

• Miejsca, które znam w swojej miejscowości i okolicy.

Dzieci układają w całość dostępne w domu, pocięte zdjęcia/widokówki przedstawiające charakterystyczne miejsca miejscowości dzieci lub jej okolicy. Zachęcamy dzieci  do wypowiadania się na temat swojego miejsca zamieszkania. Utrwalamy z dzieckiem adres zamieszkania.

• Utrwalanie refrenu piosenki Najpiękniejsze miejsce świata.

Nauka pierwszej zwrotki piosenki. Utrwalanie refrenu poprzez jego śpiewanie coraz głośniej, następnie coraz ciszej. Słuchanie kolejnych zwrotek piosenki. Rozmowa na temat zawartych w nich treści.

• Zabawy z kostkami.

Do zabawy potrzebne są dwa zestawy kostek. W pierwszym zestawie – przeznaczonym do dodawania – kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie – przeznaczonym do odejmowania – jedna kostka jest bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć.
       • Dodawanie z użyciem kostek.
Dzieci rzucają dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczą oczka. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 5 i 4 to 9. (pięć dodać cztery to dziewięć). Układają odpowiednie działanie i je odczytują. 5 + 4 = 9

       • Odejmowanie z użyciem kostek.
Dzieci rzucają kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem tą drugą. Liczą oczka wyrzucone na pierwszej, a potem – na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmują liczbę kropek z drugiej kostki. Podają wynik. Uzasadniają go. Np. 10 odjąć 6 to 4. Układają odpowiednie działanie i je odczytują. 10 – 6 = 4

Życzę udanej zabawy!

• Ćwiczenie oddechowe Rodzina. 
Propozycja zabawy: Szablony domu i członków rodziny, słomki.
Dzieci zajmują miejsce przy stoliku, na którym znajduje się wycięty z kolorowych kartek szablon domu oraz członków rodziny. Zadaniem dzieci jest przeniesienie za pomocą słomki szablonów członków rodziny na szablon domu.

KARTY PRACY, cz.4/21,22

Litery i liczby, cz.2/75