https://spsmiroslawiec.pl

03 maja 2020 17:50 | Aktualności

Biedronki - "Moja okolica mnie zachwyca!" - propozycje na dzień 04.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region

Temat dnia: Moja okolica mnie zachwyca!

Cele:

• rozbudzanie zainteresowania najbliższą okolicą,

• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

• zapoznanie z polską muzyką klasyczną,

• rozwijanie twórczego myślenia i sprawności rąk

 

• Oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy.

Materiały promocyjne z najbliższego regionu.  moja miejscowość Mirosławiec   http://miroslawiec.pl/galeria2/

Dzieci wymieniają nazwę miejscowości, w której mieszkają. Nazywają znajdujące się tam ważniejsze obiekty.

• Zabawa konstrukcyjna Moja miejscowość.

Klocki różnego rodzaju i różnej wielkości.

Dzieci budują z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w ich najbliższej okolicy.

• Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łazienki.

Książka (s. 64–65)

Czytając opowiadanie rodzic prezentuje ilustracje do niego.

Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki. Jednak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.

– Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

 Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…

– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce? – Oczywiście. – A ten lew gryzie?

– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

– Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

 W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś. Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.

 Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich. – Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski.

 Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

– Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…

Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

– Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

 Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.

– Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

R. zadaje pytania:

 − Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

 − Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?

− Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?

− Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?

− Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach? − Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

• Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.

R. zachęca dzieci, aby wygodnie położyły się na dywanie, zamknęły oczy i wysłuchały utworu F. Chopina, a następnie opowiedziały, z czym kojarzy im się ten utwór. 

http://pl.chopin.nifc.pl/chopin/composition/detail/id/151.

Karty pracy, cz. 2, nr 38 i 39