https://spsmiroslawiec.pl

03 maja 2020 17:45 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Małe miasteczko" - propozycje na dzień 04.05.2020r.

Temat kompleksowy: Moja miejscowość, mój region

Temat dnia: Małe miasteczko

Cele:

• rozwijanie mowy

• wskazywanie różnic między miastem a wsią

• obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy

• poznawanie nazw pobliskich ulic

 

• Oglądanie dostępnych w domu obrazków, widokówek, zdjęć, folderów przedstawiających miejscowość, w której mieszkają dzieci.

Dzieci rozpoznają miejsca. Dzielą nazwę miejscowości na sylaby (Mi-ro-sła-wiec) i głoski (M-i-r-o-s-ł-a-w-i-e-c). Dzieci układają zdania z nazwą miejscowości, w której mieszkają.

Zachęcam do skorzystania z wirtualnego spaceru po naszej okolicy:

http://zwiedzajkraj.pl/miroslawiec

• Słuchanie piosenki Najpiękniejsze miejsce świata (sł. i muz. Krystyna Gowik) – nauka refrenu piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

1.Są na całym świecie tysiące miasteczek
   i są też wioseczki jak z bajeczki. 
   Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce, 
   tam domki, łąki, pola, rzeczki.

 Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.  
         Tutaj swoje mam radości i troski.
         Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam. 
         To jest mój kawałek Polski. /X2
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód! 
Taki to mój mały cud! /X2

2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach. 
    Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki. 
    W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka, 
    a w trzecim cicho płyną chmurki.

 Ref.: A ja mieszkam…

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem. 
    Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje. 
    Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem. 
    Ja także kocham miejsce swoje.

 Ref.: A ja mieszkam…

• Rozmowa na temat piosenki:

− O jakim miejscu jest piosenka?
− Jakie ono jest?
− Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

• Słuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.

Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.

Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.

• Rozmowa na temat wiersza:
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

• Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.
Dzieci podają określenia, samodzielnie lub z pomocą rodzica, np.: spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).

• Spacer po swojej miejscowości, osiedlu.
Podczas spaceru z rodzicami po swojej miejscowości:
− zwróć uwagę na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
− poznawaj nazwy mijanych ulic,
− przestrzegaj zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.

KARTY PRACY, cz. 4/20.