https://spsmiroslawiec.pl

20 kwietnia 2020 06:49 | Aktualności

Krasnoludki - "Segregujemy śmieci" propozycje na dzień 20.04.2020r.

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę

Temat dnia: Segregujemy śmieci

Cele:

 1.      Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

Potrzebne materiały: lusterko

Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.

Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.

Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby

 2.      Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej „Śmieci”

O porządek trzeba dbać,

wiedzą o tym także dzieci.

Do odpowiednich worków

każdy wrzuca… (śmieci)

 3.      Zabawa dydaktyczna „Segregowanie śmieci”

Potrzebne materiały: kolorowe worki na śmieci: niebieski, żółty, zielony, brązowy, czarny (mogą być pudełka z przyklejonymi kwadratami w tych kolorach albo kolorowe kartki), różnego rodzaju śmieci.

Rodzic rozkłada na podłodze śmieci i prosi dziecko o pomoc w ich posegregowaniu do odpowiednich worków. Na początku trzeba zaprezentować 5 kolorów worków i pokazać, co należy wkładać do którego koloru. Kolor niebieski – papier, kolor zielony – szkło, kolor żółty – metal i plastik, kolor brązowy – odpady biodegradowalne, kolor czarny – odpady zmieszane.

Rodzic czyta wiersz B. Szelągowskiej „Kosz na śmieci” a dzieci go powtarzają.

Kosz się zawsze bardzo smuci,

gdy ktoś papier obok rzuci.

Pamiętają wszystkie dzieci,

by do kosza wrzucać śmieci!

Następnie dzieci podnoszą z podłogi jeden ze śmieci, mówią, do jakiego worka trzeba go włożyć.