16 kwietnia 2020 23:17 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
 Temat dnia: Kogo spotkamy wiosną na wsi?
Cele: 
• rozwijanie mowy
 • poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka
Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku.
Na podwórku u Władka
 jest wesoła gromadka:
 długouchy pies Raczek 
i króliczek, co skacze, 
kurka pstra i kotki dwa,
 i na koniec łaciaty prosiaczek. 
Ma ten Władek zmartwienie:
 Raczek garnek stłukł w sieni,
 kotek wełnę rozwinął, 
spruł pończochę babciną, 
drugi kot wlazł na płot
 i pobrudził łapkami pierzynę.
 A od rana już kłopot:
 trzeba mleka dać kotom, 
barszcz zjada pies Raczek,
 trawę królik, co skacze, 
kurka pstra owies ma, 
a otręby w korytku – prosiaczek.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. 
− Jak miał na imię chłopiec z wiersza? 
− Jak się nazywał pies Władka? 
− Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek? 
− Co zrobiły zwierzęta? 
− Co jadły zwierzęta?
Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie:
https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA
Jak zrobić kurę z łyżki?
https://www.youtube.com/watch?v=UwYO6IcGNe4&list=PLNs-EL-p8ySnGZPmYB31XzULcd9fpvdnm&index=37&t=0s
Karta pracy, cz. 2, nr 33