16 kwietnia 2020 23:14 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
 
 Temat dnia: Człowiek i zwierzęta
Cele:
-zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka, 
-usprawnianie narządów mowy,
1. Co nam dają zwierzęta – rozmowa inspirowana wierszem E. Stadtmüller Śniadanie.
Jedźmy na wieś – daję słowo, że tam można podjeść zdrowo.
 Już od rana białą rzeką wyśmienite płynie mleko. 
Płynie do nas wprost od krowy, serek z niego będzie zdrowy. 
Kura chwali się od rana:
 – Zniosłam jajko, proszę pana!
 Proszę spojrzeć – to nie bajka. Wprost od kury są te jajka! 
Jeszcze tylko kromka chleba i do szczęścia nic nie trzeba.
Rozmowa na temat wiersza:
Krowa daje mleko. Kura znosi jajka. R. pyta:
- Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś? 
- Czym chwaliła się kura?
- Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?
2. Rozpoznawanie pochodzenia wybranych produktów i sposobów ich wykorzystania.
Kłębek wełny, jajko, opakowanie po mleku.
3. Dla chętnych: Wykonanie makiety W wiejskiej zagrodzie. Lepienie zwierząt z plasteliny.
Potrzebne będzie:
-plastelina, 
-tektura lub sztywny karton,
- nożyczki, klej, papier kolorowy.
 Dzieci oklejają tekturę zieloną krepiną. Lepią z plasteliny sylwety zwierząt z wiejskiego podwórka. Zastanawiają się, w którym miejscu je umieścić. Wykonują inne, potrzebne elementy wiejskiego podwórka (np.: płot, koryto dla świnek, staw dla kaczek, drzewa, kwiaty) według własnych pomysłów. 
KARTY PRACY
 5 latki- nr 66,67,68,69
 6 latki- nr 80,81,82,83