https://spsmiroslawiec.pl

16 kwietnia 2020 23:05 | Aktualności

Muchomorki - "W wiejskiej zagrodzie" - propozycje na dzień 17.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: W wiejskiej zagrodzie

Cele:

- utrwalanie nazw liczebników w aspektach kardynalnym i porządkowym,

- rozwiązywanie prostych zadań matematycznych,

- utrwalenie wiadomości na temat poznanych zwierząt wiejskich.

 

1. Słuchanie wiersza W. Chotomskiej Kaczki siedmioraczki.

Były sobie kaczki,

kaczki przedszkolaczki.

Pierwsza zobaczyła

na krzaczkach ślimaczki.

Weszła między krzaczki –

i szukajcie kaczki.

Druga chciała złowić

na wędkę szczupaczka.

Chlupnęło! Plusnęło! –

i gdzie jest ta kaczka?

Trzecia kaczka wiozła

na taczce kabaczki.

Kabaczki – bęc! – z taczki –

i nie widać kaczki.

Teraz głośno kwaczą

kaczki przedszkolaczki:

– Ten, kto nas odnalazł,

dostanie buziaczki!


Rozmowa na temat wiersza:

Gdzie schowała się pierwsza kaczka?

- Co chciała zrobić druga kaczka?

- Co wiozła na taczce trzecia kaczka?

 

Rozwiązywanie zadań matematycznych. Obliczanie wyników.

Sześć sylwet kaczek, trzy sylwety gęsi, kartki i kredki w dwóch kolorach dla każdego dziecka ( zamiast sylwet, można wziąć klocki np. żółte klocki to kaczki, zielone klocki to gęsi).

Rodzic układa obok sylwet kaczek trzy sylwety gęsi.

Dzieci liczą, ile jest kaczek i ile jest gęsi. Rysują na kartkach kredką w jednym kolorze tyle kropek, ile jest kaczek, a kredką w drugim kolorze tyle kropek, ile jest gęsi. Określają, których zwierząt jest więcej i o ile.

Dwa wycięte z papieru prostokąty, sylwety kaczek (6 sylwet)

Prosimy, aby dziecko tak rozłożyło na prostokątach (zagrodach) sylwety zwierząt, aby w każdym było ich tyle samo.

Po zakończeniu zadania dzieci pokazują na palcach, ile jest zwierząt w pierwszej zagrodzie, a ile – w drugiej zagrodzie.

Następnie mówimy dzieciom zadanie: Z pierwszej zagrody uciekło dwoje zwierząt. Ile zwierząt jest teraz w obu zagrodach? Dzieci odkładają na bok dwie sylwety zwierząt i liczą.

Możemy zaproponować dzieciom inne zadania matematyczne z wykorzystaniem sylwet zwie­rząt.

 

2. Nauka pierwszej  zwrotki piosenki Doremisie-Farma.

https://www.youtube.com/watch?v=LnPpNI2OWts

3. Utrwalenie wiadomości o zwierzętach wiejskich.

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

Karty Pracy, cz.4 str. 68,69


 

Zagadnienia do zajęć dla Kacpra i Tosi

Temat: Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Cele:

* rozwijanie mowy
* poznawanie młodych zwierząt z wiejskiego podwórka 
* rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
 
Przebieg zajęć:

 

1. Zabawa dydaktyczna Jakie to zwierzę?

Będą nam potrzebne obrazki zwierząt hodowlanych.

Kacper: Rodzic prezentuje na podłodze obrazki zasłonięte drugą kartką (z okienkami). Kolejno odsłania okienka, a dziecko rozpoznaje zwierzę i nazywa je.

Tosia: Rodzic prezentuje obrazki zwierząt, mówi nazwę zwierzątka, a dziecko wskazuje je na obrazku.

 
2. Zabawa ortofoniczna

Naśladowanie odgłosów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku. 


3.Słuchanie wiersza H. Bechlerowej "Na podwórku".

Na podwórku u Władka

 jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

 i króliczek, co skacze,

 kurka pstra

 i kotki dwa,

 i na koniec łaciaty prosiaczek.

 Ma ten Władek zmartwienie:

 Raczek garnek stłukł w sieni,

 kotek wełnę rozwinął,

 spruł pończochę babciną,

 drugi kot wlazł na płot

 i pobrudził łapkami pierzynę.

 A od rana już kłopot:

 trzeba mleka dać kotom,

 barszcz zjada pies Raczek,

 trawę królik, co skacze,

 kurka pstra owies ma,

 a otręby w korytku – prosiaczek. 


 Kacper:  Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

 − Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

 − Jak się nazywał pies Władka?

 − Jakie jeszcze zwierzęta miał Władek?

 − Co zrobiły zwierzęta?

 − Co jadły zwierzęta?


Tosia:
 Zabawa z obrazkami

Wskazanie jakie zwierzęta miał Władek?

Co jadły zwierzęta?


4. Zabawa dydaktyczna Co tu nie pasuje?

Duży obrazek przedstawiający wiosnę na wsi, z kilkoma elementami, które do niego nie pasują. Dzieci  pokazują i tłumaczą, co na nim nie pasuje i dlaczego. 


5. Zabawa językowa Mamy i ich dzieci.

Obrazki zwierzęcych mam (lochy, kozy, krowy, klaczy, kwoki, kotki) i ich dzieci. Rodzic prezentuje obrazki zwierzęcych mam. Kacper: Nazywa zwierzęta,  Tosia -  Pokazuje  .  Obok rozkłada obrazki młodych zwierząt. Zadaniem  dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego mamy. Rodzice pomagają nazywać małe zwierzęta (np.: prosię, źrebię).


6. Rozwiązywanie zagadek.

Po rozwiązaniu zagadki dzieci wskazują obrazek – jej rozwiązanie.

*Kolorowe ma piórka, woła: kukuryku i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
*Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi. (koń)
*Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
*Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
*To od niej mamy mleko, i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

7. Wykonanie karty pracy cz. 2 nr 33  


Miłej zabawy:)