14 kwietnia 2020 22:47 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi 
 Temat dnia: Mieszkańcy wiejskiego podwórka
Cele:
- wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi, 
- naśladowanie odgłosów zwierząt
1. Na wiejskim podwórku – słuchanie wiersza A. Widzowskiej "Kogutek".
Obudziło się słoneczko, zaświeciło tuż nad rzeczką i promyczkiem pac! Kogutka.
 – Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!
 Dzieci wołają: – Wstawaj!
 Lecz kogucik oczy mruży, chciałby pospać trochę dłużej…
 – Niech zwierzęta zbudzi kotek, który słodko śpi za płotem. 
Kot przeciąga się na ganku. 
– Lubię miauczeć o poranku… 
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka! 
Na to przybiegł pies z ogródka. Warknął: 
– Słyszę kocie piski! Aż mi kość uciekła z miski! Hau! Hau! 
To najlepszy budzik, nawet świnki śpiochy zbudzi!
 Świnki wyszły na podwórze.
 – My też chcemy śpiewać w chórze!
 Miauczki, szczeki, kukuryki zamieniamy w śliczne kwiki!
 Wtem pojawił się kogucik.
 – Proszę więcej się nie kłócić! Kto jest mistrzem przebudzanek?
 Niech rozstrzygnie pan baranek!
 Baran rzekł: – Przestańcie skrzeczeć! Budzik może tylko beczeć!
 Beeee! I beeee! Każdego ranka, więc głosujcie na baranka! 
Przydreptała krówka w łaty. 
– Ja zamuczę! Kto jest za tym?
 Muuuu tak miłe jest dla uszka, że obudzi w mig leniuszka!
 Przyczłapały żółte kaczki, białe gąski i kurczaczki.
 Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać!
 Dość miał kogut tego krzyku.
 Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu!
 Wiecie, kto nas będzie budzić? 
Zwykły elektryczny budzik. 
2.Rozmowa na temat wiersza: 
Rodzic pyta: 
Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?
 Jaki problem miały zwierzęta? 
Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?
 Jak zakończyła się ta historia? 
Jak nazywają się domy poszczególnych zwierząt?
3. Zabawa "Odgłosy z wiejskiego podwórza". 
Rodzic podaje nazwę zwierzątka a dziecko naśladuje jego odgłosy i odwrotnie.
KARTY PRACY
 5 latki- nr 61,62,63
 6 latki- nr 75,76,77