https://spsmiroslawiec.pl

14 kwietnia 2020 22:35 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Tyle stóp, tyle kroków" - propozycje na dzień 15.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Tyle stóp, tyle kroków

Cele:

• rozwijanie umiejętności mierzenia

• mierzenie długości stopami, krokami

• zapoznanie z piosenką „Zwierzęta w gospodarstwie”

• utrwalanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka

 

1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

Do zabawy potrzebne będą po 4 sztuki pasków papieru tej samej długości w dwóch różnych kolorach (np. 4 paski zielone i 4 paski czerwone).

Przykład 1. Układamy z pasków przed dzieckiem dwie drogi (każda składa się z czterech pasków w tym samym kolorze, np. droga zielona i droga czerwona) - OPIS W ZAŁĄCZNIKU

Pytanie:

− Czy obie drogi mają taką samą długość?

Przykład 2. Jedna z dróg zakręca. - OPIS W ZAŁĄCZNIKU

Pytamy:
− Czy teraz drogi mają taką samą długość?
– Jak uważasz, która z dróg jest dłuższa/krótsza?
− Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

Naprowadzamy dziecko do wniosku, że drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery paski, tylko przesunięte.

• Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

Prosimy dziecko o zmierzenie szerokości dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc. Tę samą czynność wykonuje osoba dorosła.
Pytamy:
− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?
− Czy nasze stopy są jednakowej długości?

• Mierzenie długości dywanu krokami.

Prosimy dziecko o zmierzenie długości dywanu krokami i głośne ich liczenie.  Tę samą czynność wykonuje osoba dorosła.

Pytamy:
− Dlaczego wyszły nam różne wyniki?
− Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem)

• Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

Linijka, miarka, mały dywan – wspólne mierzenie długości małego dywanu.

 

2. Zapoznanie z piosenką „ Zwierzęta w gospodarstwie”.

https://chomikuj.pl/NONNE25/ZAGRODA+WIEJSKA/piosenki+o+zwierz*c4*99tach/Zwierz*c4*99ta+w+gospodarstwie,1474516162.mp3(audio)

Mam ja na wsi dom bogaty, gospodarzę sam.

Czworonogie i skrzydlate tam zwierzęta mam.

Mam konie w stajni, krowy w oborze,

Świnie w chlewiku, a psy na dworze.


Mój dobytek kwicze, kwacze,

chrumka, muczy, gęga, gdacze,

a ja biegam, karmię, poję,

biedy się nie boję. /x2


Mam ja na wsi dom bogaty, gospodarzę sam.

Czworonogie i skrzydlate tam zwierzęta mam.

Kury w kurniku, kaczki w sadzawce,

w szopie indyki, gęsi na trawce.


Mój dobytek kwicze, kwacze…

Rozmowa na temat wysłuchanej piosenki:

- Jakie zwierzęta z gospodarstwa wymienione są w piosence?

- Jak nazywają się domy zwierząt z gospodarstwa? (Rodzic wymienia zwierzę, a dziecko mówi nazwę domu).

- Jakie wydają odgłosy?

 

KARTY PRACY, cz.4/7,8

Litery i liczby, cz.2/68

Załączniki:

dlugi_krotki__cwiczenia_w_mierzeniu_dlugosci.docx [26.16 KB]