https://spsmiroslawiec.pl

14 kwietnia 2020 07:51 | Aktualności

Deszczowe Kropelki - "Na wiejskim podwórku" - propozycje na dzień 14.04.2020r.

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

Temat dnia: Na wiejskim podwórku

Cele:

• rozwijanie mowy

• poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka

• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej

• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

 

1.Co słychać na wsi? – Domowe przedszkole.

„Domowe przedszkole” zaprasza dzieci na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Przedszkolaki poznają różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiadują się także skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego. Odwiedzają także fermy: kurzą, kaczą i gęsią.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

2.Odkrywanie litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Wyodrębnianie wyrazu podstawowego "żubry" na podstawie zagadki.

Wielkie i brodate,
rogi mają i są kudłate.
W Białowieży mieszkają,
na ich widok wszyscy czmychają. (żubry)

- Po odgadnięciu zagadki powiedz mamie, tacie…jaką słyszysz głoskę na początku wyrazu „żubry”.

Analiza i synteza słuchowa słowa "żubry"

- Podziel wyraz „żubry” na sylaby (żub-ry) i na głoski (ż-u-b-r-y).
- Spróbuj wymienić inne słowa, w których głoska „ż” występuje na początku i w środku.

Budowanie schematu i modelu słowa "żubry"

- Ułóż z białych kartoników (karteczek) schemat słowa "żubry" (tyle kartoników ile jest głosek)

- Ułóż z czerwonych i niebieskich kartoników (karteczek) model słowa "żubry" (czerwony kartonik - samogłoska; niebieski kartonik - spółgłoska) Ż U B R Y

Odkrywanie liery ż,Ż

-  Wodzenie palcem po literze „ż” małej i wielkiej (Litery i liczby, s.64 ) zgodnie z zaznaczonym kierunkiem, a następnie „pisanie” małej i wielkiej litery „ż” w powietrzu, na kolanie, na dywanie, na plecach mamy, taty…

 

KARTY PRACY, cz.4/3-6

Litery i liczby, cz. 2/ 64-67