14 kwietnia 2020 07:51 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi
Temat dnia: Na wiejskim podwórku
Cele:
• rozwijanie mowy
• poznawanie zwierząt z wiejskiego podwórka
• rozwijanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej
• rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
1.Co słychać na wsi? – Domowe przedszkole.
„Domowe przedszkole” zaprasza dzieci na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Przedszkolaki poznają różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiadują się także skąd się bierze mleko dzięki przygodzie Reksia i Pucka z opowiadania Jana Grabowskiego. Odwiedzają także fermy: kurzą, kaczą i gęsią.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831
2.Odkrywanie litery ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.
Wyodrębnianie wyrazu podstawowego "żubry" na podstawie zagadki.
Wielkie i brodate,
 rogi mają i są kudłate.
 W Białowieży mieszkają,
 na ich widok wszyscy czmychają. (żubry)
- Po odgadnięciu zagadki powiedz mamie, tacie…jaką słyszysz głoskę na początku wyrazu „żubry”.
Analiza i synteza słuchowa słowa "żubry"
- Podziel wyraz „żubry” na sylaby (żub-ry) i na głoski (ż-u-b-r-y).
 - Spróbuj wymienić inne słowa, w których głoska „ż” występuje na początku i w środku.
Budowanie schematu i modelu słowa "żubry"
- Ułóż z białych kartoników (karteczek) schemat słowa "żubry" (tyle kartoników ile jest głosek)
- Ułóż z czerwonych i niebieskich kartoników (karteczek) model słowa "żubry" (czerwony kartonik - samogłoska; niebieski kartonik - spółgłoska) Ż U B R Y
Odkrywanie liery ż,Ż
- Wodzenie palcem po literze „ż” małej i wielkiej (Litery i liczby, s.64 ) zgodnie z zaznaczonym kierunkiem, a następnie „pisanie” małej i wielkiej litery „ż” w powietrzu, na kolanie, na dywanie, na plecach mamy, taty…
KARTY PRACY, cz.4/3-6
Litery i liczby, cz. 2/ 64-67