07 kwietnia 2020 19:46 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wielkanoc
Temat dnia: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka
Cele:
-poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych
-utrwalenie figury geometrycznej – koło
Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
Wiklinowy koszyczek, gałązki bukszpanu, cukrowy baranek, czekoladowy zajączek, kurczaczek z waty, kogucik na pisance. 
Rodzic pokazuje dzieciom zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka: cukrowego baranka, czekoladowego zajączka, kurczaczka z waty, kogucika na pisance, i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. 
Dzieci oglądają je, podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione.
Zabawa ortofoniczna Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka.
 Wiklinowy koszyczek, cukrowy baranek, kurczaczek z waty, pisanka z namalowanym kogutem.
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka - kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czworakują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk.
Pokaz kół – małych i dużych. Nazywanie figur.
 Małe i duże koła wycięte z kolorowego papieru.
Wykonanie kurczaków i baranków z kół. Dzieci manipulują kołami z kolorowego papieru, dobierają kolor do wybranego zwierzątka.
Ćwiczenia spostrzegawczości
Białe płaskie waciki, plastikowe oczy, klej, czarny papier, czarne koła.
Dzieci: − na białym okrągłym waciku przyklejają oczy z czarnych kół, mordkę; z kół złożonych na pół robią uszy,
 − dekorują pracami stolik wielkanocny.
Do obejrzenia - "Doskonale zorganizowana Wielkanoc Królika"
 
 https://www.youtube.com/watch?v=FTiL5dAyjsw