02 kwietnia 2020 21:07 | Aktualności
	    
	    
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Zabawy z figurami
Cele:
- poznanie/utrwalenie nazw figur geometrycznych,
- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego,
- ćwiczenie spostrzegawczości
 
1. WIERSZYK
 
M. Plata „Pajacyk”
 
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
 
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.
 
Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
 
Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.
 
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.
 
Po wysłuchaniu wiersza rodzic pyta dziecko:
- Jakie figury wystąpiły w wierszu?
- Co powstało z tych figur?
 
(Można wyciąć figury, o których jest mowa w wierszu i ułożyć razem z dzieckiem pajaca)
 
2. Zabawy z figurami
Drukujemy lub rysujemy dzieciom na kartkach figury geometryczne – koło, trójkąt, prostokąt, kwadrat. Z takimi konturami możemy już bardzo wiele zrobić. Można układać na tych konturach np. guziki lub nakrętki od butelek, fasole, itp. Dzieci utrwalą sobie kształt figur. Można wziąć farby, kredki, klej, cekiny, bibuły, kolorowe papiery i co tylko macie do dyspozycji. Dzieci dowolnie ozdabiają każdą figurę wg własnego pomysłu. Można figurom dorysować śmieszne minki. 3.
 
3. Szukamy w całym domu przedmiotów, które mają kształt figur geometrycznych. Liczymy, ile udało nam się znaleźć kół, trójkątów, prostokątów, kwadratów. Których najwięcej? Których najmniej?