31 marca 2020 22:12 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Wołanie wiosny
Cele główne:
• zapoznanie z piosenką o tematyce wiosennej
• rozwijanie sprawności manualnej
• modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków
1. Osłuchanie się z piosenką „Nie śpijcie kiedy wiosna”.
https://www.youtube.com/watch?v=l4OcX981Sww
1. Wiosna biega po łące,
deszczem trawy podlewa.
Popędza kwiaty by rosły,
otwiera liście na drzewach.
Ref.
To słońcem błyśnie, to deszczem pryśnie,
to śniegiem sypnie, to wiatrem świśnie.
Nie śpijcie kiedy wiosna, nie śpijcie kiedy wiosna.
2. Wstańcie śpiochy zimowe,
śpicie smacznie jak susły.
Kubeł wody na głowę,
brzuch napełnijcie pusty.
Ref.
To słońcem błyśnie…
3. Wiosna biega po lesie,
budzi śpiące zwierzęta.
Śpiewy ptaków przyniesie,
wiosna o wszystkim pamięta.
Ref.
To słońcem błyśnie…
Rozmowa związana z tekstem piosenki?
- O jakiej porze roku jest ta piosenka?
- Po czym poznajemy, że jest wiosna? (wymień charakterystyczne cechy)
2. Praca plastyczna „Bocian”
Propozycja wykonania pracy plastycznej jest do wyboru, w zależności od materiałów dostępnych w domu.
https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI
(bocian z płatków kosmetycznych)
https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos
(bocian z papierowego talerzyka)
3. Modelowanie struktury dźwiękowej nazw obrazków.
Do zabawy można użyć obrazki ptaków, które przyleciały do Polski na wiosnę lub, jeśli nie będzie możliwości wykorzystania ilustracji, mogą być tylko nazwy ptaków (wilga, skowronek, jaskółka...)
Do ułożenia modelu wyrazu należy użyć czerwone kartoniki (samogłoski) i niebieskie kartoniki (spółgłoski). Dzieci losują obrazki (lub nazwy ptaków), dzielą ich nazwy na sylaby i na głoski. Układają modele ich nazw. Porównują liczbę samogłosek i spółgłosek.
Przykład: WILGA
Podział na sylaby : wil - ga
Podział na głoski: w-i-l-g-a
Model wyrazu z kartoników: WILGA
KARTY PRACY, cz.3/ 65,66