31 marca 2020 20:48 | Aktualności
Temat kompleksowy: Wiosenne powroty
Temat dnia: Malowane wiosenne kwiaty
Cele:
- doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmów,
- doskonalenie umiejętności językowych
- wdrażanie do dbania o higienę
1. Zabawa słowami "Dokończ słowo"
Rodzic mówi słowo związane z wiosną z rytmicznym podziałem (na sylaby), np. ża-ba, bo-cian, wio-sna, kro-kus, itp. Prosimy dziecko, aby powiedziało, jakie słowo usłyszało (w całości). Następnie zmieniamy zasady zabawy- teraz rodzic mówi całe słowo i prosi dziecko, aby podzieliło je na sylaby (wymyślamy różne słowa dwu-, trzy- sylabowe. Można spróbować z czterema sylabami- niektóre dzieci sobie z tym świetnie radzą).
2. Kolorowe matematyczne rytmy
Rodzic układa z kolorowych pasków wzory do powtórzenia przez dziecko. Głośno nazywa kolory(moga być kredki, patyczki, klocki), np. zielony, zółty, zielony, żółty.... i zadaje pytanie- "Jakiego koloru powinien być następny pasek?" Dziecko odpowiada "zielony" (dziecko układa rytm).
Następnie dodajemy trzeci kolor, np. zielony, żółty, niebieski, zielony, żółty, niebieski. Prosimy dziecko, aby kontynuowało zauważony rytm.
3. Prosty eksperyment ukazujący, dlaczego tak ważne jest mycie rąk z użyciem mydła.
https://www.youtube.com/watch?v=kltCiM3A9mM