Aktualności - Mirosławiec Górny

02 czerwca 2020 21:53 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Wszyscy lubimy się bawić" - propozycje aktywności na dzień 03.06.2020

Temat dnia: Wszyscy lubimy się bawić

 

Cele:

- kształcenie umiejętności mierzenia płynów i szacowania objętości

- ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości

 

1. Ćwiczenia pamięci "Co zginęło?"

Rodzic z dzieckiem wspólnie wybierają kilka zabawek które układają na środku stołu/dywanu. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic wybiera jedną zabawkę i chowa za plecami. Dziecko mówi, co zginęło.

Można także bawić się w "co zmieniło swoje miejsce?" - należy ułożyć zabawki w jednej linii. Dziecko zamyka oczy, a w tym czasie rodzic zamienia miejscami dwie zabawki. Dziecko mówi, które zabawki zmieniły swoje miejsce. 

 

2. „Wyprawa nad rzekę” – opowieść słowno-ruchowa.

Dziecko słucha opowieści. Rodzic co jakiś czas przerywa opowiadanie, a wtedy dziecko wykonuje czynności, o których mowa.

 

Wyprawa nad rzekę (Anna Gaża)

Ania i  Staś przyjechali na wieś do cioci i  wujka (imitowanie jazdy autem). Po przyjeździe szybko zjedli obiad (naśladowanie jedzenia) i  pobiegli do kuzyna Antka (bieg). Antek od lat mieszkał w  Zatorze i  znał tu wszystkie ścieżki. Do plecaków zapakowali prowiant (pakowanie) i  wspięli się na pobliskie drzewo (naśladowanie wspinaczki), żeby zobaczyć cel wyprawy. Szli gęsiego wąską ścieżką nad rzekę (maszerowanie jeden za drugim). Na ścieżce napotkali żabę (podskoki na dwóch nogach z  podparciem rękami), a  następnie węża (czołganie się). Nagle Antek coś usłyszał (nasłuchiwanie). Po cichu zakradli się do miejsca, skąd dochodził dźwięk (skradanie się na palcach z  palcem wskazującym na ustach). Zobaczyli małe liski, które biegały po trawie (poruszanie się na czworakach). Ostrożnie się wycofali, aby ich nie spłoszyć (skradanie się do tyłu). Po drodze zauważyli jagody, więc postanowili ich nazbierać (naśladowanie zbierania jagód w  pozycji kucznej). Nagle ścieżka się skończyła i  wyglądało na to, że nie mogą pójść dalej. Na szczęście Antek znał tajne przejście pomiędzy krzakami (czołganie się). Gdy wyszli z krzewnego tunelu, zobaczyli wielkie rozlewisko. Było niesamowite (wydawanie okrzyków zachwytu). Zwinnie przeskakiwali z  kamienia na kamień (przeskakiwanie z nogi na nogę), aż dotarli do miejsca, gdzie rzeka była już rwąca, więc bardzo ostrożnie przeszli po drewnianym pniu na drugi brzeg (chodzenie noga za nogą po skakance, z  rękami rozłożonymi na boki). Potem wrócili do domu (maszerowanie), a tam czekała na nich pyszna kolacja, którą zjedli ze smakiem (naśladowanie jedzenia). Wzięli szybki prysznic (naśladowanie mycia), a potem szybko zasnęli (naśladowanie spania)

 

 3. Zabawa badawcza - "Ile wody w pojemnikach?" - mierzenie płynów.

Rodzic prezentuje wypełnione wodą pojemniki o różnych kształtach (w każdym powinno być tyle samo wody, np. dwie szklanki) i  zachęca, aby dziecko spróbowało oszacować, w którym z nich jest najwięcej, a w którym najmniej wody.

Następnie rodzic razem z dzieckiem odmierzają wodę za pomocą miarki w każdym pojemniku - wlewają tyle samo wody do każdego pojemnika.

Dziecko (z pomocą rodzica) dochodzi do wniosku, że w każdym pojemniku było tyle samo wody, a różne kształty pojemników dawały złudzenie, że jest inaczej.

Następnie rodzic pozwala dziecku na swobodne eksperymenty z przelewaniem wody.

 

4. Praca plastyczna "Ptak cudak" - wyprawka plastyczna "Olek i Ada" karta nr 10.

Do wykonania pracy potrzebne będą: karta nr 10, klej, papierowy talerz lub koło wycięte z papieru.

Dziecko wypycha nacięte elementy obrazka ptaka cudaka. Na środku papierowego talerza przykleja dziób (należy złożyć go wzdłuż linii i pozmarować klejem zaznaczoną część - dziób powinien wystawać), oczy i pióra - jak na instrukacji.

 

Przeczytano: 21 razy. Wydrukuj|Do góry