Aktualności - Mirosławiec Górny

21 maja 2020 21:50 | Aktualności - Mirosławiec Górny

BIEDRONKI - "Jak tu pięknie i wesoło" - propozycje aktywności na dzień 22.05.2020

Temat dnia: Jak tu pięknie i wesoło

Temat kompleksowy: Łąka w maju


Cele:

- doskonalenie umiejętności stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów (nad, pod, obok...)

- rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego

- ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej

 

1.Zabawa językowa "Łąka".

- Dziecko dzieli na sylaby (z wyklaskiwaniem) słowna związane z łąką.

- Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo-tyl, bied-ron-ka, chab-ry). Zadaniem dziecka jest płynne wypowiedzenie nazw.

 

2. Praca z historyjka obrazkową "Przygoda biedronki" - wyprawka plastyczna, karta F.

Dziecko:

- przygląda się każdemu obrazkowi,

- opowiada, co dzieje się na każdym obrazku,

- opowiada, co spotkało biedronkę.

Rodzic może wyciąć poszczególne obrazki i po omówieniu ich ułożyć w nieładzie. Zadaniem dziecka będzie ułożyć historyjkę obrazkową w odpowieniej kolejności.

 

3. Rozwiązywanie zagadek o mieszkańcach łąki.

Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.
(żaby)

Lata nad łąką w czerwonej kapotce,
a na tej kapotce jest kropka przy kropce
(biedronka)

Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył.
(pszczoła)

Pracowite, małe
budują wspaniałe
kopczyki, pałace.
Szanujmy ich pracę.
(mrówki)

Ten piękny owad
odwiedza kwiateczki,
ma skrzydła tęczowe,
niekiedy w kropeczki
(motyl)

Ma dwa różki, choć nie bodzie
mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój, jak sami wiecie,
nosi zawsze na swym grzbiecie.
(ślimak)

 

4. Praca z obrazkiem "Gdzie jest motyl?" 

Rodzic prezentuje dziecku obrazek i prosi, aby określiło gdzie znajduje się motyl (załączniki).

Przeczytano: 30 razy. Wydrukuj|Do góry

Zdjęcia: